טיפים לניקוי המטבח לפסח

הניקיון הגדול של ערב פסח מגיע. כיצד ננקה את המטבח? 15 טיפים שימושיים

1. כתמי חלודה ואבנית – את כתמי החלודה והאבנית תוכלו להסיר בעזרת חומץ, או חומצת לימון. החומצות הללו אף ינקו משקעי אבנית מכלי מטבח ואף כתמי סיד – אם החלטתם לסייד.

2. מחבתות וסירים – גם הפנטסטיק הוותיק מועיל מאוד לניקוי מחבתות וסירים. אם תרצו להבריק אותם כראי הוסיפו לנוזל הכלים קצת חול לניקוי.

3. בקבוקים וצנצנות – כדי לנקות בקבוקים וצנצנות עם משקע אשר קשה להוציאו – שורים אותם במים חמים, מכניסים פנימה פיסות נייר עיתון וכן קליפות ביצים או תפוחי אדמה. משרים זמן מה ומנערים היטב. לא נקי? נסו לנקות בחומץ מחומם ומלח.

4. כוסות וספלים – כתמים כהים על כוסות וספלים מורידים על ידי שפשוף במלח או בצמר פלדה עדין.

5. כלים מעץ טבעי – כלים מעץ טבעי רוחצים במים חמים או קרים בכיוון הסימנים שעל העץ. אם יש צורך, משפשפים בחול לניקוי שוב באותו כיוון – ושוטפים היטב. כתמי שמן מורידים בעזרת נוזל כלים חם.

6. תבנית פייריקס שרופה – תוכלו לנקות תבנית פייריקס שרופה בעזרת סודה לשתיה, אותה תפזרו על כל השטח השרוף, הרטיבו והכניסו לחימום בתנור. קרצפו כאשר הסיר חם. בסודה לשתיה תוכלו לנקות גם סירים חרוכים.

7. שיש חברון שהצהיב– תוכלו להלבין שיש חברון שהצהיב במיץ לימון. גם כתמי חלודה על גבי סכינים ירדו בעזרת מיץ לימון. סירי האלומיניום יאירו לכם פנים בברק חדש לאחר רחצה במיץ לימון. יש לשטוף מיד לאחר מכן במים פושרים.

8. כתמים על השיש – כתמים על השיש ייעתרו למשחת שיניים ברצון.

9. שיש קיסר – אם אתם בעלי משטח של “אבן קיסר” במקום שיש או גרניט, תוכלו לנקות אותה בעזרת סמרטוט וחומר ניקוי לכלים. לכתמים עקשניים השתמשו בחומר ניקוי רב תכליתי והבריקו רק במבריקים המיוחדים לאבן גרניט. זהירות! אל תשתמשו בחומצות למיניהן (כולל חומץ ומיץ לימון) או בחומרים חזקים ומסירי שומנים. כתמים “עבים” הסירו בעדינות באמצעות סכין חד.

10. כלי אמייל – לניקוי כלי אמייל יש להשתמש בספוג רך בלבד, ובשום אופן לא בצמר פלדה. סודה לשתיה מעורבת במים תסייע לכם בהתמודדות עם הכתמים על כלי האמייל, ואפילו סיר שרוף יודה לכם אם תשרו אותו במי סודה.

11. מקרר – אם תשפשפו את דפנותיו הפנימיות של המקרר במשחת שיניים בעזרת סמרטוט לח, תקבלו מקרר מבריק בניחוח          רענן.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה