משלחת בני נוער מקריית ביאליק ביקרה בהיידלברג, גרמניה

משלחת בני נוער מקריית ביאליק ביקרה בהיידלברג, גרמניה

משלחת בני נוער מקריית ביאליק ביקרה בהיידלברג, גרמניה

 משלחת בני נוער מקריית ביאליק חזרה מביקור גומלין בעיר היידלברג, גרמניה.

כבר 12 שנים ברציפות מקיימת עיריית קרית ביאליק קשר הדוק עם בית הספר Elisabeth – von – Thadden Schule בהידלברג, גרמניה ומשלחת זו היא נדבך נוסף בטיפוח קשרי החוץ של העיר.

הקשר שנוצר עם ביה”ס Elisabeth – von – Thadden Schule הוליד את התוכנית לחילופי משלחות של בני הנוער.

במסגרת התוכנית ביקרו בחודש אפריל תלמידי בית הספר מהיידלברג בקרית ביאליק, התארחו במשך 10 ימים במשפחות התלמידים הישראליים וכעת חזרה המשלחת של בני הנוער מקריית ביאליק מביקור גומלין.

לאחר יום היכרות והתאקלמות בבתי המארחים, יצאו התלמידים לסיור בעיר העתיקה, צפו בחגיגת הקיץ המתקיימת פעם בשנה בהיידלברג ומושכת אליה עשרות אלפי תיירים.
במהלך הסיור ביקרו בני הנוער יחד עם המארחים הגרמניים במחנה ריכוז Struthof, בו קיימו טקס מרגש לזכר היהודים שנרצחו בו. במהלך הפעילות המשותפת בבית ספר נפגשו המשלחות עם נער פליט מעיראק, שמעו מפיו על ילדותו בצל המלחמה ותחת השליטה של דאעש. הם  נפגשו עם בני נוער יהודים המתגוררים בגרמניה ושמעו מהם על שמירת הזהות היהודית במדינה זרה.
IMG-20190706-WA0024
הנושא המרכזי של חלופי המשלחות הינו נושא הפליה וגזענות. במהלך הפעילויות המשותפת הכינו התלמידים תיקי סטנסיל  כמחאה נגד תופעות אלו. אחד האירועים המרגשים במהלך הביקור היה צפייה משותפת בסרט “מנחם ופרד”  – סיפורם של שני אחים שהוצאו מביתם בעיר אופנהיים ע”י נאצי בשם  הופ. במהלך המלחמה הופרדו שני אחים מהוריהם  ונשלחו לבית יתומים בצרפת וכך נצלו חייהם, אך נפרדו דרכיהם: מנחם עלה ארצה וחזר בתשובה, פרד הגיע לארה”ב, החליף את שמו והתרחק מהיהדות.

לאחר שנים רבות נפגשו האחים באדמת גרמניה ושחזרו את ילדותם האובדת במימון בניו של אותו “הנאצי” – משפחת הופ (הבעלים של חברת SAP  העולמית).  קרן משפחת הופ היא היוזמת והמממנת של הפרויקט זה לחלופי הנוער.  לאחר הסרט התקיים דיון בו העלו התלמידים משתי המשלחות סוגיות  ושאלות נוקבות  על העבר, ההווה והביעו תקוות לעתיד.   

ראש העיר, אלי דוקורסקי, תומך ומעודד את תוכניות חלופי הנוער בין המדינות השונות, אמר כי ” לחילופי הנוער בין ישראל לגרמניה יש חשיבות רבה ליצירת בניית עתיד משותף מבלי לשכוח את העבר”.

 

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה