פרויקט המטרופן יוצא לדרך בקריית ביאליק

פרויקט המטרופן יוצא לדרך בקריית ביאליק

בפגישה של הנהלת עיריית קריית ביאליק עם מנכ”ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, סוכם כי משרד התחבורה באמצעות חברת “חוצה ישראל” יחל בהקמת שביל אופניים בקריית ביאליק כחלק מפרויקט “המטרופן”.
פרויקט “המטרופן” הינו פרויקט מטרופוליני של הקמת שבילי אופניים העובר דרך 5 רשויות מקומיות: קריית ביאליק, קריית אתא, קריית ים, קריית מוצקין וחיפה. הפרויקט יאפשר רכיבה לאורך אזורי הפנאי, התעסוקה ומוסדות החינוך וייצור תשתית רציפה ובטוחה לרוכבי אופניים.
הפרויקט יסייע בהפחתת זיהום האוויר ובעידוד הרכיבה על אופניים בקרב התושבים. כמו כן, הפרויקט ייצור קישוריות טובה ומהירה בין אמצעי התחבורה  הציבורית השונים במטרופולין: רכבת ישראל, המטרונית, האוטובוסים והרכבל.
IMG-20230723-WA0062

בקריית ביאליק הפרויקט יעבור בדרך רבין  ודרך בגין ויקשר את דרך עכו (כביש 4) לגבעת הרקפות. הפרויקט יוקם בצידה הדרומי של דרך רבין ובצידה המזרחי של דרך בגין. השביל יתחבר לשביל רוכבי האופניים ההיקפי סביב גבעת הרקפות. בשבועות הקרובים תחל חברת “חוצה ישראל” בהקמת שביל רוכבי אופניים החל מכביש 4 לכיוון גבעת הרקפות.
בנוסף לכך סוכם בפגישה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים כי במסגרת העבודות ישופץ מקטע של טיילת שמעון פרס (נחל הגדורה)  בין רחוב לנדאור לבין רחוב העמקים.
כמו כן, טיילת הגדורה תוארך צפונה ותחובר לשביל נחל נעמן ובכך יושלם פרויקט טיילת הגדורה העוברת לכל אורכה של קריית ביאליק.

פרויקט נוסף שימומן על ידי משרד התחבורה לפי בקשת ראש העיר אלי דוקורסקי הינו השלמתו של המיגון האקוסטי לאורך כביש 22 באזור שכונת שער הרקפות.

 

צילום: יניב אזולאי

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה