תושבי קריית ביאליק משפיעים על מפת העסקים העירונית

תושבי קריית ביאליק משפיעים על מפת העסקים העירונית

העירייה קיימה סקר רצונות התושבים בנוגע לסוג העסקים והשירותים החסרים להם בקרבת ביתם

עיריית קריית ביאליק בשיתוף מעוף- הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים קיימו סקר מקיף  “בקרוב אצלנו”, אשר בא לברר את רצונותיהם וצורכיהם של תושבי העיר בנוגע לעסקים ושירותים שהם מבקשים לקבל קרוב לביתם. למעלה מ – 1500 תושבים מכל שכונות העיר השתתפו עד כה בסקר המקוון.

עיריית קריית ביאליק ביקשה באמצעות הסקר לשתף את התושבים ולאפשר להם להשפיע על מפת העסקים העתידית של העיר הרצויה עבורם.

ממצאי הסקר עשויים לסייע הן את מקבלי ההחלטות ברשות המקומית במתן שירות מותאם לצרכי התושבים והן את בעלי העסקים והיזמים המבקשים להקים את עסקיהם בקריית ביאליק,  לזהות את הזדמנויות והביקושים  על מנת לתרום להצלחת העסק.

במסגרת הסקר נשאלו התושבים אילו עסקים ושירותים חסרים להם בקרבת ביתם, כאשר הקטגוריות אליהן הוזמנו להתייחס הן מסעדות ובתי קפה, חנויות מזון, מוצרים לבית, בריאות ופארם, אופנה וטיפוח, ספורט ופנאי, הורים וילדים, נותני שירותים מקצועיים, בנקאות, תחבורה ונגישות.

התושבים ציינו באיזה שכונה הם מתגוררים על מנת ללמוד מהם השירותים והעסקים החסרים באותה השכונה.

ממצאי הסקר מלמדים כי תושבי קריית ביאליק רוצים יותר מסעדות ובתי קפה בשכונות מגוריהם. כמו כן, חסרים להם שירותי בריאות ופארם. בנוסף, תושבי קריית ביאליק מביעים רצון ליותר שירותים בתחום התחביבים, ספורט ופנאי. את ממצאי הסקר ניתן לראות החל מחודש ינואר באתר העירייה באמצעות מערכת BI מתקדמת. כמו כן, הסקר עדין זמין ופתוח למענה וכל תושב שעדיין רוצה להשפיע – יכול לעשות זאת באתר האינטרנט העירוני.

ועדת היגוי לקידום עסקים שהוקמה בקריית ביאליק דנה בממצאי הסקר וגיבשה כיווני פעולה על מנת לטפל בבקשות התושבים.
תמונת הסקר

בין השאר הוחלט כי הועדה תפעל להעברת מידע עסקי על ביקושים לבעלי עסקים, יזמים ומשקיעים על מנת להגדיל את סיכוייהם להצליח בהבאת עסקים חדשים לעיר. כמו כן, תפעל הועדה להנגשת מידע, סיוע והדרכה למיצוי זכויות  וקידום עסקים.

ראש העיר, אלי דוקורסקי: “עיריית קריית ביאליק פועלת באופן ממוקד להצמחה שוטפת של הכלכלה המקומית באמצעות שיפור השירותים לעסקים תוך שיתוף התושבים ובדיקת רצונותיהם בנוגע למפת עסקים עירונית עתידית. נתוני מעוף –  הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, מלמדים כי 90% מהעסקים שנפתחים נסגרים בשנה הראשונה לקיומם בגלל חוסר בידע וניהול העסק או בגלל היעדר ביקוש למוצר או שירות שהם מציעים. באמצעות המידע שנאסף במסגרת הסקר ויפורסם באתר האינטרנט של העירייה, היזמים ובעלי עסקים יוכלו ללמוד על צורכיהם של התושבים ובכך להגדיל את סיכויי הצלחתם בהקמת העסק החדש”.

הגיבו מהפייסבוק

השאר תגובה